VÅRLÄGER 2023 Lägerinformation

27 april, 2023 av emmaj

VÅRLÄGER 2023 Lägerinformation

Nu är det mindre än en månad kvar till vårens stora lägerupplevelse – TRÄÄNA 2023! Dags att börja fundera på packning och transport till och från lägret.

Anmälningen till Vårlägret är avslutad och deltagarantalet har registrerats hos lägerarrangören. Från vår scoutkår, Landskrona KM, åker 55 scouter och ledare.
På torsdagen samlas 10 upptäckare, 15 äventyrare och 4 utmanare kl. 9.30 på Hörrs Nygård lägerområde. Under fredagseftermiddagen är det dags för 16 spårarscouter att inta lägret. Vi kommer att bo i samma lägerby som förra året, by nummer 4 som heter Boken.

Viktiga datum och tider

Upptäckare, Äventyrare och Utmanare

Samling på Hörrs Nygård kl. 9.30 den 18 maj.

Spårarscouter

Samling på Hörrs Nygård kl. 14.00 den 19 maj. Ledare möte upp samtliga spårare vid parkeringen.

Hämtning på Hörrs Nygård

Avresa från Hörrs Nygård den 21 maj ca kl. 14.00.

Transport

Till och från Vårlägret arrangerar scoutkåren inte någon gemensam transport. Vill ni samåka får vårdnadshavare själva organisera eventuell transport. Prata gärna med varandra kring samåkning kommande lördagar.

Lördagen en 5 maj kommer samtliga avdelningar ha packning och lägerinformation på programmet. Då kommer scouterna få en genomgång på vad och hur de ska packa samt hur tälten ser ut.

VÅRLÄGER 2023 lägerinformation