Spårarna 8-9 år

Välkomna till Spårarscouterna!

I Spårarscouterna är det roligt bus utomhus som gäller. Du kan börja som spårarscout när du är åtta år, och var beredd på äventyr redan från första dagen.

Vi träffas varje lördag mellan kl. 10-12 i Saxtorpsskogen. Till varje möte tar du med dig en ryggsäck med lite fika och dryck. Tänk på att vi är ute hela tiden så kläder efter väder!

TERMINSPROGRAM

juni

1     Märkestagning

8    Terminsavslutning – Upp till bevis

(reservation för förändringar och inställda möten med kort varsel, håller er uppdaterade på mailen…)

Spårarscoutledare:
Sara, Mats, Ola, Suzan
Emma, Maria och Alexandra

– Är det något ni undrar över så ring eller maila

Sara 0736 56 56 77 eller Mats 0703 26 54 00

sara@lascout.se

mats@lascout.se

Vad gör scouter?

I Scouterna får du nya kompisar som precis som du tycker att det är superskoj att vara utomhus. Man kan hitta på nästan vad som helst i Scouterna, från att leka nya lekar och bygga kojor i skogen som man kan sova i, till att pyssla och laga mat.Man lär sig något nytt nästan varje dag i Scouterna, det är alltid roliga saker men ibland är de också väldigt bra att kunna. Som att tälja med kniv eller lägga bandage på någon som gjort sig illa. Men till skillnad från hur man gör i skolan läser vi inga böcker om knivar och bandage, vi lär oss genom att göra, genom att prova på allt på riktigt istället. Medan vi gör det samarbetar vi alltid i patruller, små grupper där alla är med och bestämmer. Det är smart, för tillsammans kan man alltid hjälpas åt att hitta på ännu roligare saker. Vi har ingen avbytarbänk.I Scouterna finns det alltid tid till att fundera på vad man har gjort och lärt sig, ibland kallar vid det för reflektion eller andakt. När man är scout gör man alltid sitt bästa men det gör inget om det råkar bli fel, därför brukar vi tänka lite på hur allting gått till så att vi blir bättre till nästa gång.

Ledare på avdelningen Spårare

Mats Johannesson