Scouter är alltid redo för nya lägeräventyr?

Under 2024 erbjuder Landskrona KM scoutkår följande lägerupplevelse.

Vårläger – PANGEA

Missa inte vårens stora lägerupplevelse på Höörs Nygård –PANGEA 24!  Tillsammans kommer vi att bygga upp en scoutby, sova i tält, leva lägerliv med scouter från hela Skåne samt uppleva en massa äventyr!

9-12 maj VÅRLÄGER 2024 upptäckare och äventyrare

10-12 maj VÅRLÄGER 2024 spårare

Vårläger – Sonnarp för Utmanare

9-12 maj Vårläger Utmanare

Sommarläger –

Upptäckare, Äventyrare och Utmanare! Följ med på sommarens stora lägerupplevelse på… Tillsammans kommer vi leva lägerliv i idyllisk miljö.

Sommarläger för Upptäckare, Äventyrare och Utmanare kommer att ske i juli.

Mer information inom kort

Läger

Att åka på läger med sin patrull eller avdelning är ett riktigt äventyr för de flesta scouter, oavsett hur gammal man är. Från dess att man börjar på Bäverscouter finns det möjlighet att åka på minst ett helgäventyr tills det att scouten blir äldre och följer med på veckoläger. Under vårterminen får Spårarscouter möjlighet att åka på sitt första Vårläger med övernattning i tält. På sommaren brukar Upptäckare, Äventyrare och Utmanare åka på ett större läger tillsammans med andra kårer.

Scouternas läger i Sverige och världen

Från att du är Upptäckarscout kan du åka på läger i Sverige och världen som anordnas centralt av Scouterna. Det kan till exempel vara en segling i Östersjön med vårt skepp Biscaya eller den utmanande vandringen Explorer Belt någonstans i Europa. Varför inte delta i den ultimata scoutupplevelsen och anmäla sig till Blåhajk.

Scouternas läger i Sverige och världen. »

Blåhajken

Utrustningslista för läger

Varje läger har sin egen utrustningslistan som bifogas i lägeranmälan. Vi har även tagit fram en standardutrustningslista för att åka på ett helgäventyr.

Packlista