Dokument

Ledarskapspolicy

Landskrona KM ́s scoutkår har tagit fram en ledarskapspolicy för kårens samtliga ledare. Syftet med ledarskapspolicyn är att kårens ledare  har en gemensam syn på vad en ledare är och vad som förväntas av personer med den rollen. Tydlighet internt och externt ger kåren en möjlighet att ge rätt stöd till både unga ledare och vuxna ledare i deras respektive ledarutveckling. En ledarskapspolicy är en av många delar som ska bidra till att scoutkåren kontinuerligt utvecklar och förbättrar sitt scoutarbete.

Trygga möten

Inom ramen för ledarskapspolicyn ingår även att samtliga ledare i scoutkåren gått utbildningen Trygga möten. Utbildningen syftar till att skapa en trygg fritid för barn och ungdomar, där vi arbetar förebyggande, ingjuter mod att agera, tar ansvar och lyssnar på våra barn och ungdomar.

Drogpolicy

Ta del av Landskrona KM´s scoutkårs drogpolicy